„Edukacja włączająca dla uczniów Batorego”

 

Projekt jest realizowany dzięki wsparciu finansowemu z Funduszy Europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+). Działania projektowe mają na celu podniesienie jakości edukacji włączającej oraz wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Projekt współfinansowany ze środków Funduszy Europejskich, budżetu państwa oraz środków własnych.

 

W ramach projektu zostaną zrealizowane kompleksowe działania edukacyjne i terapeutyczne skierowane do uczniów, nauczycieli oraz rodziców, obejmujące:

  1. Zajęcia specjalistyczne dla uczniów:
    • Terapia psychologiczna i pedagogiczna – wsparcie w zakresie problemów emocjonalnych, społecznych i edukacyjnych.
    • Terapia logopedyczna – rozwijanie umiejętności komunikacyjnych.
    • Biofeedback i metoda Tomatisa – nowoczesne metody wspierające koncentrację i funkcje poznawcze.
    • Warsztaty technik relaksacyjnych – radzenie sobie ze stresem i emocjami.
    • Zajęcia z doradztwa zawodowego – przygotowanie do przyszłej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
  2. Wsparcie dla nauczycieli i kadry pedagogicznej:
    • Szkolenia z edukacji włączającej, metod terapii i pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami.
    • Warsztaty radzenia sobie z wypaleniem zawodowym i trudnymi sytuacjami w pracy nauczyciela.
  3. Wsparcie dla rodziców uczniów ze specjalnymi potrzebami:
    • Warsztaty i spotkania z psychologiem i pedagogiem w zakresie metod wspierania dzieci w edukacji i życiu codziennym.
  4. Działania integracyjne i sportowe:
    • Wspólne zajęcia sportowe dla uczniów zespołu szkół specjalnych i okolicznych szkół otwartych.
    • Zajęcia popularyzujące czytelnictwo i rozwój kompetencji społecznych poprzez aktywność twórczą.

 

Projekt skierowany jest do:

  • Uczniów Branżowej Szkoły Specjalnej I stopnia nr 19 oraz Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 63 w Gdańsku, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Nauczycieli i specjalistów pracujących w szkołach, którzy będą uczestniczyć w szkoleniach i warsztatach.
  • Rodziców uczniów, którzy otrzymają wsparcie w zakresie edukacji i terapii swoich dzieci.

 

Cele Projektu

  1. Podniesienie jakości edukacji włączającej poprzez rozwój kompetencji uczniów i nauczycieli.
  2. Wsparcie uczniów w zakresie funkcjonowania społecznego i emocjonalnego dzięki terapii psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej.
  3. Zapewnienie nowoczesnych metod terapeutycznych, wspierających rozwój poznawczy, motoryczny i emocjonalny uczniów.
  4. Zwiększenie kompetencji nauczycieli i rodziców w zakresie pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  5. Integracja uczniów szkół specjalnych i ogólnodostępnych poprzez wspólne działania edukacyjne i sportowe.

 

Efekty i rezultaty Projektu

  • Poprawa wyników edukacyjnych i kompetencji społecznych uczniów objętych wsparciem.
  • Rozwój umiejętności nauczycieli i specjalistów, dzięki szkoleniom i warsztatom.
  • Większa świadomość rodziców w zakresie wsparcia dzieci ze specjalnymi potrzebami.
  • Zwiększenie dostępności do terapii i zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami.
  • Integracja uczniów z różnych środowisk poprzez wspólne działania sportowe i edukacyjne.

 

Całkowita wartość projektu: 4 363 778,50 zł

 

Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej: 4 145 588,50 zł