„Edukacja włączająca dla uczniów Batorego”
Projekt jest realizowany dzięki wsparciu finansowemu z Funduszy Europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+). Działania projektowe mają na celu podniesienie jakości edukacji włączającej oraz wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszy Europejskich, budżetu państwa oraz środków własnych.
W ramach projektu zostaną zrealizowane kompleksowe działania edukacyjne i terapeutyczne skierowane do uczniów, nauczycieli oraz rodziców, obejmujące:
- Zajęcia specjalistyczne dla uczniów:
- Terapia psychologiczna i pedagogiczna – wsparcie w zakresie problemów emocjonalnych, społecznych i edukacyjnych.
- Terapia logopedyczna – rozwijanie umiejętności komunikacyjnych.
- Biofeedback i metoda Tomatisa – nowoczesne metody wspierające koncentrację i funkcje poznawcze.
- Warsztaty technik relaksacyjnych – radzenie sobie ze stresem i emocjami.
- Zajęcia z doradztwa zawodowego – przygotowanie do przyszłej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
- Wsparcie dla nauczycieli i kadry pedagogicznej:
- Szkolenia z edukacji włączającej, metod terapii i pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami.
- Warsztaty radzenia sobie z wypaleniem zawodowym i trudnymi sytuacjami w pracy nauczyciela.
- Wsparcie dla rodziców uczniów ze specjalnymi potrzebami:
- Warsztaty i spotkania z psychologiem i pedagogiem w zakresie metod wspierania dzieci w edukacji i życiu codziennym.
- Działania integracyjne i sportowe:
- Wspólne zajęcia sportowe dla uczniów zespołu szkół specjalnych i okolicznych szkół otwartych.
- Zajęcia popularyzujące czytelnictwo i rozwój kompetencji społecznych poprzez aktywność twórczą.
Projekt skierowany jest do:
- Uczniów Branżowej Szkoły Specjalnej I stopnia nr 19 oraz Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 63 w Gdańsku, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Nauczycieli i specjalistów pracujących w szkołach, którzy będą uczestniczyć w szkoleniach i warsztatach.
- Rodziców uczniów, którzy otrzymają wsparcie w zakresie edukacji i terapii swoich dzieci.
Cele Projektu
- Podniesienie jakości edukacji włączającej poprzez rozwój kompetencji uczniów i nauczycieli.
- Wsparcie uczniów w zakresie funkcjonowania społecznego i emocjonalnego dzięki terapii psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej.
- Zapewnienie nowoczesnych metod terapeutycznych, wspierających rozwój poznawczy, motoryczny i emocjonalny uczniów.
- Zwiększenie kompetencji nauczycieli i rodziców w zakresie pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Integracja uczniów szkół specjalnych i ogólnodostępnych poprzez wspólne działania edukacyjne i sportowe.
Efekty i rezultaty Projektu
- Poprawa wyników edukacyjnych i kompetencji społecznych uczniów objętych wsparciem.
- Rozwój umiejętności nauczycieli i specjalistów, dzięki szkoleniom i warsztatom.
- Większa świadomość rodziców w zakresie wsparcia dzieci ze specjalnymi potrzebami.
- Zwiększenie dostępności do terapii i zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami.
- Integracja uczniów z różnych środowisk poprzez wspólne działania sportowe i edukacyjne.
Całkowita wartość projektu: 4 363 778,50 zł
Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej: 4 145 588,50 zł